Enige tijd geleden bleek dat anderen net als wij de bakens wilden gaan verzetten en we waren verrast dat Elim, huis van gebed te Rotterdam het voornemen hadden om een specifieke folder te gaan uitgeven.

We zijn niet onbekend met Elim en het team. Nauwere banden kregen wij toen Ephraim en Rimona Frank bij hen drie dagen mochten spreken. Dat was in het jaar 2016. Sindsdien trekken wij regelmatig op en een van hen uit het kernteam neemt regelmatig deel aan onze activiteiten.

Het team, het beleid en hun werk in Rotterdam en omstreken heeft onze serieuze belangstelling.

Onlangs waren Robert en Maja Berns een weekend bij ons om een en ander betreffende deze folder nader uit te leggen en wij als families werden hartelijk uitgenodigd mee te denken.

Met de raad en daad werd serieus omgegaan en we kunnen u de definitieve folder presenteren.

De aanzet tot de inzet van de folder is dat wij vaak mensen op ons pad ontmoeten die vragen stellen waarom wij wel de Messias Yeshua/Jezus erkennen en belijden en niet de zondag en christelijke feesten onderhouden en waarom zij de shabbat zouden moeten vieren.

De folder begint met een stukje voorgeschiedenis in de eerste kolom:

Koning Salomo stelde zichzelf de vraag: Hoe is Zijn Naam en hoe is de Naam van
Zijn Zoon? 1 Zijn verwachting van de komst van het eeuwige Koninkrijk verzwakte
naarmate hij ouder werd. Maar is het plan van de Messias met de volkeren en met
Israël veranderd? Hij bouwt onveranderlijk aan Zijn huis en aan Jeruzalem. Ik zal hen vreugde bereiden in mijn bedehuis … want mijn huis zal een bedehuis heten voor alle volken. Het woord van de Here HEERE, die de verdrevenen van Israël bijeenbrengt, luidt: Ik zal daartoe nog meerderen bijeen brengen, dan er reeds toegebracht zijn2. De Messias verenigde in de opstanding de stammen van Israël en hun gabbers. Zo delen de volken in de zegen aan Abraham.”

En vertelt van daaruit over de komst van Zijn Koninkrijk. Yeshua kwam alleen voor de verloren schapen van het huis Israels. Zijn doel is om de eenheid tussen jood en niet jood te bewerkstelligen.

“Zelfs de vreemdelingen of metgezellen, die zich aan de HEERE en het eeuwige verbond hebben toegevoegd, zijn op eenzelfde wijze door de Messias als de  Israëlieten en Judeeërs, toegevoegd en worden tot Zijn éne volk gerekend.”

De derde kolom begint met de vraag:

Versta je wel wat je leest?

“De gelovigen zijn uit de wereld geroepen om als kinderen Gods uit en onder Zijn
Koningschap te leven. Zijn Koninkrijk bestaat uit vrede en vreugde en
gerechtigheid door Zijn Geest19. Wij zijn door de Koning vooruit gezonden om Zijn
naderende komst aan te kondigen. De kern van de boodschap geven de
apostelen aan als: De komst van het eeuwige koninkrijk Gods en de naam van
de Messias20. De vraag: “Verstaat u ook wat u leest?” stelde een gelovige aan een
hooggeplaatst persoon

De tekst in de folder is er één van opgaan náár. Dat leest duidelijk. Her en der staan cijfers achter zinnen die naar de zesde kolom verwijzen alwaar men er de desbetreffende bijbelteksten op kan naslaan.

Op de vijfde kolom wordt iets inhoudelijks verteld over de geschiedenis van Elim en als laatste wordt de colofon vermeld waar men naartoe kan schrijven of bellen.

De inhoud van de folder kan ook heel goed als aanleiding dienen voor nadere studie.

Wij raden deze folder van harte aan!

Complete nieuwe Elim folder vouwbaar

Nadere info:

https://elimhuisvangebed.nl/

 

Een gedachte over “Bakens verzetten

Plaats een reactie